V trnavskom Malom Berlíne sa vo štvrtok 17. októbra zišli predstavitelia podnikateľského sektora v Trnavskom kraji, aby diskutovali o význame a podobách firemného dobrovoľníctva.
Firemné dobrovoľníctvo je čoraz populárnejšie a jeho potenciál pre spoločnosť aj pre samotné firmy môže byť obrovský. Otvoriť túto tému v Trnavskom kraji sme sa rozhodli v spolupráci s enviro vzdelávacím reuse centrum Baterkáreň.
„Teší nás záujem firiem o toto podujatie. Veríme, že pre zúčastnených bolo prínosom, prinieslo im nové poznatky a nápady, ako uchopiť dobrovoľníctvo v ich spoločnosti. To by nebolo možné bez našich hostí, ktorým sa chceme veľmi pekne poďakovať za ich inšpiratívne príbehy,“ uviedla spoluzakladateľka Baterkárne Simona Hlaváčová.
Na úvod podujatia vystúpila v online vstupe Alžbeta Brozmanová Gregorová z Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici a Platformy dobrovoľníckych centier a organizácií (PDCO), ktorá sa roky venuje výskumu dobrovoľníctva na Slovensku. Predstavila možnosti podpory dobrovoľníctva, ktoré majú firmy na základe legislatívy. Donedávna bolo firemné dobrovoľníctvo skôr doménou veľkých, nadnárodných spoločností, avšak podľa nej je dnes trendom rozbiehať firemné dobrovoľníctvo aj v stredných a dokonca menších firmách. „Podpora dobrovoľníctva vo firme má mnoho ciest a spôsobov, napríklad dobrovoľníctvo môže byť priamo súčasťou filozofie firmy, môže mať podobu firemných dobrovoľníckych dní alebo podpory dobrovoľníckych iniciatív zamestnancov a iné. Dôležité je, aby táto podpora bola prispôsobená potrebám a záujmom zamestnancov," zdôraznila Alžbeta Brozmanová Gregorová, riaditeľka PDCO.
Na DOBROraňajkách vystúpili aj ďalší hostia: Renáta Belušková zo spoločnosti Amazon Fulfillment Slovakia, Eva Jankovičová z Curaprox Slovensko a Michal Nič z trnavskej automobilky Stellantis Slovakia. Všetky tri spoločnosti majú už niekoľkoročné skúsenosti s firemným dobrovoľníctvom v rôznych podobách a radi sa podelili so svojimi cennými skúsenosťami aj príkladmi z praxe. Po diskusii bol priestor na networking pri raňajkách.
„Firemné dobrovoľníctvo je čoraz populárnejšie a jeho potenciál pre spoločnosť aj pre samotné firmy môže byť obrovský. Pozývame zástupcov podnikateľského sektora, či už veľkých, stredných alebo aj malých firiem – ak vás táto téma zaujala alebo dokonca máte záujem o niektorú z podôb dobrovoľníčenia vo vašej firme, neváhajte sa na nás obrátiť. Sme pripravení poskytnúť vám potrebné informácie v podobe individuálnych konzultácií, či sprostredkovať vašim zamestnancom na mieru šité dobrovoľnícke príležitosti,“ dodala Zuzana Šujanová.